Avbokning event
Vid eventuell avbokning av hela eller delar av arrangemanget förbehåller sig ActiPro Event rätten att
fakturera upparbetade kostnader enligt nedan.
Avbeställning för hela bokningen kan göras 30 dagar i förväg utan avgift dock kan eventuella upparbetade
kostnader faktureras *. Vid avbeställning 29-15 dagar i förväg debiteras 50 % *. Vid avbeställning 14-1 dagar
innan debiteras 100% *. Vid avbeställning av flera eventdatum för samma arrangemang räknas
avbokningsintervallet från första eventdatum.
*Om ActiPro Event för kunds räkning ingår avtal med underleverantörer som ska leverera eventets
olika delmoment och att det för dessa delmoment är respektive leverantörs villkor som gäller mot
kund. Aktuella villkor för eventuella underleverantörer ska visas upp på anmodan.
Övrigt
Om kostnadsförändringar för ActiPro Event inträffar efter boknings-bekräftelsen och som beror på
påvisbara faktorer utanför ActiPro Events kontroll, äger ActiPro Event rätt att justera priset med
motsvarande belopp.
Allmänna villkor
Mellan ActiPro Event med organisationsnummer 556580-2435 och dess uppdragsgivande kund där
ActiPro Event tillhandahåller olika uppdrag i form av varor och tjänster samt andra konsulttjänster.
De allmänna villkoren utgör således en del av det träffade avtalet mellan parterna.
§ 1 Omfattning
ActiPro Event tillhandahåller de tjänster och produkter i enlighet med uppdragsavtalet.
§ 2 Pris
Samtliga priser i offerten är angivna exklusive mervärdesskatt och andra eventuella tillkommande
skatter om annat ej anges, likaså är kostnader för nyttjande av kundens resurser, lokaler, bildmaterial
etc. exkluderade. I den mån platshyra, tillståndsavgifter eller andra kostnader tillkommer, är även de
exkluderade, om de ej omnämns i offerten.
§ 3 Avtalstid
Tjänsten/uppdraget skall utföras enligt angivna datum.
§ 4 Betalningsvillkor
30 dagars betalningsvillkor från fakturadatumet. Vid utebliven betalning utgår tilläggsränta med 2
procent per påbörjad månad.
§ 5 Delfakturering
Om ej annat avtalats äger ActiPro Event rätten att delfakturera 20% av offererat värde vid offertens
godkännande. Resterande belopp faktureras enligt avtalet.
§ 6 Försäkring vid transport, lagerhållning och genomförande
ActiPro Event tillhandahåller tillbörlig företagsförsäkring vid aktivitetens genomförande gällande
ActiPro Events personal och material. Produkter och personal som tillhör kund skall vara försäkrade
av kunden under transport, lagerföring och uppdragets löptid.
§ 7 Definitioner producerat materiel
Hyra
Produkter eller materiel som benämns med 'hyra' ställs till kunds förfogande inom ramarna för
produktionen bestämd tidsperiod. Efter hyresperiodens slut har kund ingen förfoganderätt för produkter/materiel.
Beställt materiel
Materiel som produceras för kunds räkning inom ramarna för projekt skall efter avslutat projekt
avhämtas av kund eller enligt särskild överenskommelse.
§10 Förfoganderätt
För materiel som producerats av ActiPro Event för genomförandet av aktiviteten och som ej på
kundens begäran skall lagerhållas äger ActiPro Event rätten att nyttja sådan utrustning för annat
uppdrag alternativt kassera materialet på uppdragsgivarens bekostnad.
§11 Sekretess
Ömsesidig sekretess råder mellan parterna och vid överenskommen konfidentiell information skall
inte utan andra partens godkännande lämnas till tredje part. Sekretesskyldigheten gäller även om
avtalet i övrigt upphört gälla.
§12 Begränsning av ansvar
ActiPro Events ansvar begränsas till den aktivitet som skall utföras, och utesluter eventuella
immateriella skador som kan uppkomma i samband med aktivitetens genomförande. ActiPro Event
kan således aldrig ställas till skadeståndsansvar till ett värde överstigande den offererade
aktivitetens/tjänstens värde.
ActiPro Event ansvarar inte för några eventuella skador eller förluster för kunds varor eller produkter
vid exempelvis frakt eller tillhandahållandet av dem. Eventuella kostnader för ersättning eller
reparation av utrustning, ej tillhörande ActiPro Event, bekostas ej av ActiPro Event om den parten
icke gjort sig skyldig till uppsåtligt beteende i samband med försvinnande eller skada på utrustning.
§12.1 Gerillamarketing
Vid aktiviteter av gerillamarketing-karaktär d.v.s. där aktiviteten skall genomföras utan tillstånd från
ex markägare, skall tjänsten vara att betrakta som utförd i och med det att förutsättningarna för
tjänstens utförande är levererat. Hindras tjänstens genomförande, oavsett tidpunkt p.g.a. att
exempelvis tillstånd saknas betraktas leveransen som fullgod och fullständig betalning skall erläggas.
§12.2 Kundens ansvar
Kunden ansvarar för att i god tid tillhandahålla det material som kunden avser skall ingå i
produktionen.
§13 Tvist
Vid en eventuell tvist skall parterna i första hand försöka lösa tvisten genom en uppgörelse i godo.
Kan inte en uppgörelse i godo träffas skall tvisten avgöras vid allmän domstol i Sverige.
Funderar du på ett event? Hör av dig till oss så kontaktar vi dig och berättar mer om hur vi kan hjälpa dig.
Fredrik Johnson | 0708 - 13 81 67 |
fredrik gärdeman | 0705 - 55 11 29 |
louise johnson | 0709 - 43 81 67 |
Sanna Åsberg MATHILDA NORLIN |
0702 - 67 52 13 0768 - 65 47 94 |